"Itt van az ősz, itt van újra,

S szép, mint mindig, énnekem.

Tudja Isten, hogy mi okból

Szeretem? de szeretem. ,,

(Petőfi Sándor, részlet)

Ősszel az ember azt hinné, hogy bekell zárkózni a házba a hideg elől, de talán ilyenkor a legélvezetesebb a táj a lombkoronák más- más élénk színekben pompáznak. Már csak valóban a megfelelő pillanatot kell kivárni, ahhoz, hogy a gyönyörű őszi tájban túrázhassunk egyet. Számomra nincs felemelőbb érzés annál, ha arcomat hideg csípi, de még is a lombkoronák közül át süt a Nap melege. Míg ez az évszak az elmúlást szimbolizálja, addig nekem az újjászületést jelenti a legszebb évszaknak tartom, már csak azért is mert a születésnapom is ősszel van.

Szerencsére, nem kell messzire mennünk, ha távol akarunk lenni néhány órára a város zajától, mert Budapesten belül is sok szép kirándulóhelyet találhatunk. Ilyen például- A Tanösvény a Sas- hegyen.

Budán, a, BAH- csomóponttól nem messze található Sas-hegy egy igazi növényrezervátum, az idelátogatóknak is tökéletes rejtekhely a városi nyüzsgés elöl. A rohamosan zsugorodó természetvédelmi terület különlegessége hogy, akár a jégkorszakból itt maradt növényfajtákat is láthatunk, éppen ezért vigyázni kell, hogy hova lépünk, nehogy kárt tegyünk valamiben. A 850 méter hosszú tanösvény vezetővel látogatható, és kiegészül egy kiállítással és egy kilátóval, ahonnan gyönyörű panoráma nyílik Budapestre. Kicsiknek és nagyoknak, illetve nagycsaládosok részére is szívesen ajánlom.

Túra a város legtetejére – A János-hegyre Libegővel

A János-hegy nem csak Budapest legmagasabb pontja, hanem remek kirándulóhely is egyben, amit legegyszerűbben Libegővel lehet megközelíteni. Ez jó hír azoknak, akik a kirándulásnak a pihenés részét évezik a legjobban.  A lebegő székekhez hasonlító felvonón körülbelül 12 percig lehet a lábunkat lógatni, amíg a szerkezet elvégzi helyettünk a munka nehezét. Innen már hamar eljuthatunk az 528 méter magasan lévő kupola alakú csúcsra, ahová az Erzsébet kilátó is épült. Itt, úgy figyelhetjük a várost, hogy közben semmit nem érzékelünk a nyüzsgésből.

A nyugalom kertjei – Budai Arborétum és Füvészkert

Ha kikapcsolódásra vágyunk, de nem szeretnénk hegyet mászni, akkor is van megoldás. Budapest két olyan kerttel is rendelkezik, ahol kicsit kiszakadhatunk a városi mindennapokból és a színes őszi levelekre koncentrálhatunk. Az egyik ilyen a Budai Arborétum, ami a Corvinus Egyetem budai kampuszának a része és elsősorban bemutatókertként működik, a másik pedig a Pál utcai fiúkból jól ismert Füvészkert, ami pesti oldalon, az ELTE egyik különleges oktatási egysége. A kettő közül bármelyiket is választjuk, biztosan lesz alkalmunk egy rövid időre elfeledkezni a városi rohanásról.

További őszi programajánlatokat, itt találhat.